Leverans

Alla paket levereras med DHL, DB Schenker, UPS eller PostNord.

Varje försendelse som sänds från vårt lager är dubbelkollat och förpackad av 2 personer som kontrollerar varandra, de kollar om varor inte är skadade eller har några fabrikationsfel. Efter en sådan kontroll packas försändelsen. Varje paket tejpas ordentligt med original tejp med DAJAR logotyp vilket i det här fallet blir till en plomb.  Varje försändelse är försäkrad och fraktas som en känslig goods.

FRAKT OCH LEVERANSKOSTNADER

ORDERSVÄRDE   ZON I

ZON II
  inom Sverige Belgien, Denmark, Estland, Finland, Frankrike, Grekland, Holland, Italien, Lettland, Litauen, Malta, Portugal, Schweiz, Slovakien, Slovenien, Spanien, Österrike, Storbritannien, Tjeckien, Ungern, Tyskland Cypern, Irland
0 - 299 kr 150 kr 150 kr 378 kr
300 kr - 599 kr 100 kr 100 kr 330 kr
600 kr - 949 kr GRATIS 100 kr 330 kr
950 kr - 1899 kr GRATIS 76 kr 236 kr
1900 kr - 2839 kr GRATIS 57 kr 189 kr
> 2840 kr GRATIS GRATIS GRATIS

 

FRAKT OCH LEVERANS

  1. Vi packar och skickar  99%  av våra produkter nästa arbetsdag efter att ha fått betalning.
  2. Vi kan inte skicka goods tills vi har fått betalning.
  3.  Alla varor är kontrollerade innan de förpackas. Vi använder oss av professionella förpacknings materialen och lyder alla fraktföretagets  instruktioner för att minska möjligheten att varorna skadas under transport.
  4. Vi levererar 99% av orders inom 5-10 dagar efter att ha fått betalning.
  5. Vi använder oss bara av professionella fraktföretag som DHL, DB Schenker, UPS och PostNord.
  6. Vår leveranstjänst är en hemleverans. För kunder som bor i höghus är leveransen till porten bara. Chaufförer är inte försäkrade för att bära produkter eller använda några hissar.
  7. För bulkorders vi reserverar oss för leverans i fler än bara en sändning.
  8. Under accepteringen av beställda produkter är köparen förpliktigad:
    a. att kolla paketet med en gång och bekräfta mottagandet,
    b. att öppna paketet och kolla varornas tillstånd samt kontrollera om dem stämmer överens med det man hade beställt. Dessutom är köparen    förpliktigad att bekräfta ovannämnda faktum,
    c. Kurir som verkar på säljarens uppdrag är förpliktigad att vänta tills köparen i hans närvaro kollar paketets tillstånd och innehåll.
  9. Klagomål angående mekaniska skador som orsakades under leverans ska vara  ansedda bara om kuriren eller fraktföretaget blir informerade om detta SAMMA DAG SOM LEVERANSEN SKER. Dessutom så ska skadeanmälan där skadade goods är specifierade undertecknad av både kunden och kuriren. Klagomål som görs efter leveransdagen ska inte vara ansedda i 100%. Köparen är också förpliktigad att skicka till säljaren en kopia på skadeanmälan.
  10. Efter leveransen av beställda goods alla förmåner och bördor kopplade till beställda goods samt någon risk inklusive en förlust eller skada ska vara vidarekopplade till Köparen.